texteroannat

Direktlänk till inlägg 27 oktober 2012

Alltings alldesles normala tillstånd

Av Ulrika Ljungkvist - 27 oktober 2012 09:45


 Allt måste vara normalt. Alltså, får man absolut inte göra något ANNORLUNDA. Det kan vara småsaker, som att säga fel saker vid fel tillfälle, skratta lite för högt, plötsligt få lust att sjunga på tåget, springa och hoppa bara för man har lust, prata med någon på tåget, eller skälla ut någon på tåget (för att de sjunger rasistiska sånger).

Man ska helst också KLÄ sig normalt. Det vill säga så att man passar in i sammanhanget. Att klä sig fel kan innebära en TOTALKATASTROF!!!! FY, man får inte klä upp sig bara för att man känner för det, då är man alldeles galen och sannorlikt högfärdig också. Att säga som man tycker bör man inte heller göra, man ska säga saker som andra vill höra. De vill inte höra vad man tycker. De vill höra de de tycker. Jag tycker inte alltid som de. Man ska inte vara bestämmartypen. Särskilt inte om man är tjej. Då tror man att man är någon. Ingen ska bestämma. Inget blir gjort. Vem bryr sig? Bara flyta med och hoppas på det bästa. NÅGON kanske gör något??

Häromdagen på Emmas klassträff hade jag klätt mig i en chockrosa klänning. I övrigt helt normal i bomull.

Det skulle jag verkligen INTE gjort. FY, Ulrika, man kan inte klä sig i chockrosa när alla kommer i vanliga jobbarkläder. Inget fel på vanliga kläder, men jag kände för min klänning. Då kom det fram en snorkig unge och sa "Varför är du så finklädd då, och varför är du så fin i håret"? Detta med den otrevligaste, argaste rösten man kan tänka sig. Efteråt kommer man på alla bra svar. Jag kunde ha svarat: "För jag ska träffa Drottning Silvia ikväll". Men det svarade jag ju inte. Jag sa bara "för att jag har lust". Så jävla tråkig kommentar. Tänk om man alltid hade lite försprång på sådanahär typen av händelser, så att man kunde leverera bra kommentarer när man gjorde något utanför det normala. Varför måste allt vara så förbannat TRÅKIGT. Tänk om alla bara flippade ut och var sig själva, som man var när man var barn. Gud vad roligt alla skulle ha. Tänk, att få vara barn igen! I och för sig gällde normalmallen då också minns jag nu... Alla skulle vara som de var egentligen. Hur är man då? Vet man det? Inom MIG finns iallafall en galen flicka som gör som hon vill när hon vill och hur hon vill. Jag bryr mig faktiskt inte om vad andra tycker. Jag trivs med att vara lite knäpp ibland. Så ursäkta lilla snorkiga flicka, här är det jag som bestämmer, du och din tråkighet kan gå någon annanstans.

 
 
Ingen bild

perfectlyimperfect.bloggplatsen.se

14 oktober 2012 18:27

Asså jag kan inte ens räkna hur många ggr jag elr en vän till mig råkat ut för liknande grejor. Så jäkla sjukt att det är fel att bete sig hur man vill.. Gillar inlägget. Ja till galenheter!

 
Tilda

Tilda

15 oktober 2012 07:47

Jag tycker som du man borde få ha på sig vad man vill fast jag är ju barn så jag vet inte hur det är å vara vuxen men jag håller med dig

http://Tildababy.bloggplatsen.se

 
Monica

Monica

15 oktober 2012 12:47

Håller med, tycker faktiskt att folk mera borde klä upp sig än ner sig. Det är ju betydligt mer trevligare att se någon klädd i klänning och snygg frisyr än folk klädda i mjukisbyxor och rufsig hästsvans som man tycker var och varannan går klädd i.
Vem vet, den där ungen kanske hade velat klä sig fint men inte fick för sina föräldrar och därför blev arg när hon såg att någon annan faktiskt var finklädd ;)

http://katt-drottningen.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ulrika Ljungkvist - 15 januari 2013 21:33

Vackert virvlande kommer den skotska snön med all sin glans. Som små noter faller den ned från den blåa himlen. Den målar vår värld med sin gnistrande skönhet. Kall, men ack så lugn, sänker den sig ned, och niger vackert. Nu är det vinter...

Av Ulrika Ljungkvist - 14 januari 2013 10:36

Vila i frid på en annan plats, i en annan del av livet. Så är livet, och livet efter livet. ...

Av Ulrika Ljungkvist - 6 november 2012 23:30

Jag ramlade handlöst ned. Den brant som funnits bredvid, släppte plötsligt sten. Förtvivlat greppade jag varje gren, men gled allt djupare ned. När livet ställs på spel, och man kämpar mer och mer, önskar man att det fanns en ängel som t...

Av Ulrika Ljungkvist - 6 november 2012 23:00

Vart vill du ta mig, lyckliga fjäril? Kan du finnas i mina drömmar, och flyga med mig upp till stjärnorna? Sjunga som fåglarna och le emot mig. Röra min kropp, och säga att du älskar mig. ...

Av Ulrika Ljungkvist - 6 november 2012 22:30

Jag var ensam igen. Likgiltigheten fyllde mitt hjärta, sprängde årdrorna och hånlog mot min själ. Tystnaden låg där, avvaktande. Lyckligheten tömde mina inre rum, flyttade till annan plats. Jag såg dess avresa med sorg i min blick. Förs...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<<
Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards